Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, stres wynikający z presji czasu, jednoczesne wykonywanie kilku terminowych zadań w krótkim okresie czasu.
Praca na ww. stanowisku odbywa się na drugim piętrze w jednym z dwóch przylegających do siebie budynków przy ul. Św. Sebastiana 9. W przypadku pracy biurowej na wolnym stanowisku pracy w Wydziale Spraw Obywatelskich pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Do jednego z budynków można wejść przez bramę tzw. holem przejazdowym od strony ulicy. Wejście do budynku po kilku stopniach. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada windy oraz platformy dla osób niepełnosprawnych, a także podjazdu przed budynkiem. Przed drugim budynkiem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych wraz z poręczami. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W obu budynkach drzwi wejściowe pojedyncze drewniane są otwierane jednym skrzydłem. Na piętrach występują bariery architektoniczne. Przy budynkach nie ma parkingu. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie ma możliwości dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni. Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Rozpatruje odwołania od decyzji i zażalenia na postanowienia organów gmin w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych, przygotowuje projekty rozstrzygnięć organu II instancji oraz załatwia pozostałą korespondencję o wskazanej tematyce w celu zapewnienia dwuinstancyjnej kontroli aktów prawnych z powyższego zakresu.
- Przeprowadza kontrole realizacji zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego z zakresu spraw obywatelskich, w celu weryfikacji sposobu realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej pod kątem jej prawidłowości.
- Planuje i prowadzi kontrole tłumaczy przysięgłych w zakresie określonym przepisami ustawy o zawodzie tłumacza przysięgłego w celu weryfikacji sposobu prowadzenia repertoriów pod względem prawidłowości i rzetelności prowadzenia repertoriów.
- Rozpatruje skargi na działalność jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych, w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości w realizacji zadań zleconych oraz ich eliminacji w przyszłość.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość przepisów ustaw: o ewidencji ludności, o dowodach osobistych oraz rozporządzeń wykonawczych, o opłacie skarbowej; o kontroli w administracji rządowej, o finansach publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- myślenie analityczne
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
- kultura osobista
- umiejętność argumentowania
- asertywność
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- orientacja na klienta
Powiązane
Podobne ogłoszenia:
Podinspektor w referacie iii odszkodowań wydziału gospodarki nieruchomościami
- Starostwo Powiatowe w Krakowie
- małopolskie / Kraków
Podinspektor/inspektor w wydziale gospodarowania mieniem i planowania przestrzennego
- URZĄD GMINY CZERNICHÓW
- małopolskie / Czernichów
Najnowsze komentarze