Komenda Powiatowa Policji w Krakowie
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 151444

Warunki pracy

Realizacja spraw związanych z obsługą kadrową funkcjonariuszy Policji Komendy Powiatowej Policji w Krakowie w oparciu o Ustawę o Policji oraz Rozporządzeń MSWiA określających sposób i tryb postępowania. Częste zmiany w przepisach oraz ich niejednoznaczność wymagają od pracownika umiejętności interpretacji oraz częstej aktualizacji posiadanej wiedzy. Zadania wymagają bardzo dobrej znajomości ustawy o Policji, jak również znajomości szczegółowych przepisów MSWiA.Na stanowisku mogą występować systuacje bezprecedensowe, wymagające gruntownej analizy przepisów i wyboru jednej z wielu procedur. Często występują sytuacje wymagające dużej odporności psychicznej w związku z częstymi kontaktami z policjantami oraz pracownikami KPP w Krakowie. Niedogodności związane z pracą to stres spwodowany terminowością zadań. Praca administracyjno-biurowa, w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Krakowie, w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym, w oświetleniu naturalnym oraz sztucznym, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy w wymuszonej pozycji ciała. Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz dynamicznym, związane z poruszaniem się po budynku KPP w Krakowie. Stanowisko pracy znajduje się na 1 piętrze budynku, nie w pełni dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządów ruchu ( brak windy) są odpowiednio dostosowane toalety i ciągi komunikacyjne. Praca z wykorzystaniem komputera i sprzętu biurowego. Uwaga: W przypadku osób, które podejmują pierwszy raz pracę w słuzbie cywilnej w myśl art.35 ust.3 Ustawy  z dnia 21 listopada 2008 r o służbie cywilnej (Dz.U.2024.409), pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony 12 miesięcy. Po odbyciu służby przygotowawczej oraz uzyskaniu pozytywnej pierwszej oceny w służbie cywilnej- umowa o pracę na czas nieokreśłony.

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy osobowe funkcjonariuszy Policji poprzez sporządzanie dokumentacji kadrowej związanej z przyjęciem, przebiegiem i zwolnieniem ze służby w Policji
  • Zakłada i systematycznie prowadzi teczki akt osobowych funkcjonariuszy Policji oraz sprawuje nadzór nad sporządzaniem kart opisu ich stanowisk pracy
  • Opracowuje i sporządza decyzje dotyczące zaliczania okresów służby i pracy do wysługi lat uwzględnianej przy ustalaniu wzrostu uposażenia funkcjonariuszy oraz nabycia prawa do nagrody jubileuszowej
  • Opracowuje wnioski i raporty policjantów dotyczących przeniesień do innych jednostek lub komórek organizacyjnych Policji
  • Wprowadza i aktualizuje dane w systemie elektronicznym SWOP ( System Wspomagania Obsługi Policji) w celu zapewnienia aktualnej informatycznej bazy danych kadrowych oraz prowadzi podsystem SWOP - medycyna pracy
  • Ustala uprawnienia urlopowe dla funkcjonariuszy KPP w Krakowie
  • Współpracuje z KWP w Krakowie w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej policjantów oraz z Zespołem Psychologów KWP w Krakowie celem ustalania terminów badań psychologicznych dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych
  • Wystawia skierowania dla funkcjonariuszy Policji na badania kontrolne, okresowe oraz badania specjalistyczne osób kierujących pojazdami uprzywilejowanymi w Policji i prowadzi w tym zakresie ewidencje
  • Opracowuje zestawienia, dokumentacje i sprawozdania na potrzeby Wydziału Finansów i Wydziału Kadr KWP w Krakowie, dotyczących zwolnień lekarskich funkcjonariuszy jednostki
  • Sporządza na piśmie odpowiedzi dotyczących udzielenia bądź nie udzielenia zgody na podjęcie przez funkcjonariusza dodatkowego zajęcia zarobkowego poza słuzbą
  • Przygotowuje dokumentację kadrową dotyczącą funkcjonariuszy KPP w Krakowie celem archiwizacji w składnicy akt KPP w Krakowie oraz teczki akt osobowych policjantów zwolnionych ze służby w Policji celem archiwizacji w KWP Krakówi

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z kadrami
  • znajomość przepisów Ustawy o Policji i przepisów wykonawczych regulujących stosunek służbowy policjanta
  • umiejętność analizowania i interpretowania przepisów, obsługi komputera, dobrej organizacji pracy, rozwiązywania problemów, pracy w zespole, komunikatywność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

2025-04-21dodano

Referent do spraw kadr

  • Grodzki Urząd Pracy w Krakowie
  • małopolskie / Kraków
WIĘCEJ
2025-04-05dodano

Specjalista do spraw kadr

  • Powiatowy Urząd Pracy w Bochni
  • małopolskie / Nowy Wiśnicz
WIĘCEJ