GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OSIEKU
Referent w dziale świadczeń dla rodziny
Miejsce pracy: Osiek (pow. oświęcimski, gm. Osiek), Osiek
Numer: StPr/jokr/25/0749
OBOWIĄZKI:
1. Udzielanie bieżących informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków wraz z wymaganymi dokumentami o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny,.3. Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy Za życiem oraz pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w Dziale Świadczeń dla Rodziny.4. Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych.5. Prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej Działu Świadczeń dla Rodziny.6. Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń7. Przygotowywanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.8. Wydawanie zaświadczeń9. Sporządzanie sprawozdań statystycznych, analitycznych, rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe,10. Prowadzenie innych działań związanych z bieżącymi potrzebami Działu i Ośrodka
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie ogólnokształcące


Wymagania inne:

I. Wymagania niezbędne:1. Wykształcenie minimum średnie.2. REFERENT - minimum 1 rok stażu pracy,3. Biegła znajomość obsługi komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych.4. Znajomość ustaw i aktów wykonawczych:- o świadczeniach rodzinnych,- o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem",- o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów- Kodeks postępowania administracyjnego.5. Umiejętność redagowania pism,6. Gotowość do nauki i podnoszenia kwalifikacji.7. Odpowiedzialność, dokładność i wysokie zaangażowanie w pracę.8. Wysoka kultura osobista.9. Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem,10. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.11. Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.12. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Referenta.13. Obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.II. Wymagania dodatkowe:1. Mile widziane wykształcenie wyższe administracyjne lub prawnicze.2. Staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z realizacją świadczeń rodzinnych i/lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego,3. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i analizowania dokumentów.4. Ogólna znajomość pozostałych ustaw w ramach zadań realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej.5. Znajomość programu do obsługi świadczeń Sygnity /gotowość do jego szybkiego opanowania.6. Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, samodzielność, rzetelność, sumienność, terminowość.7. Umiejętność pracy indywidualnej oraz zespołowej.8. Odporność na stres, asertywność i umiejętność pracy pod presją czasu.Praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek.Informacja o warunkach pracy: praca w pomieszczeniu ze stanowiskiem komputerowym, praca biurowa przy komputerze powyżej 6 godzin dziennie, parter budynku (budynek bez windy, z podjazdem dla osób niepełnosprawnych). Praca wymaga bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem, komunikacji werbalnej i pisemnej oraz odpowiedzialności i samodzielności. Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, wymagające odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem. Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony. Po jej upływie, w przypadku spełnienia warunków, wykazania się szerokimi umiejętnościami merytorycznymi i wysokim zaangażowaniem istnieje możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony i/lub awansu na stanowisko wyższe o kilka kategorii zaszeregowania.

Miejsce pracy:

Osiek


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 000 do 5 400 PLN


Opis wynagrodzenia:

dodatek stażowy+ inne wynikające z regulaminu wynagradzania

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

2025-08-03dodano

Referent

  • Sądecki Urząd Pracy
  • małopolskie / Nowy Sącz
WIĘCEJ
2025-07-29dodano

Starszy referent

  • Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
  • małopolskie / Nowy Sącz
WIĘCEJ