Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Zagrożenie korupcją i naciskami grup przestępczych, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (pracownik załatwia sprawy i ma bezpośredni kontakt z klientem - pełni dyżury obsługi klientów – udziela szczegółowych informacji i wyjaśnień w różnych sprawach z zakresu tematyki Oddziału (do kilkudziesięciu osób dziennie). Pełnienie dyżurów wiąże się z ogromnym stresem i odpowiedzialnością. Praca ta wykonywana jest w obecności innych klientów i pracowników Wydziału (szum, dekoncentracja).
Praca na ww. stanowisku odbywa się na pierwszym piętrze w jednym z dwóch przylegających do siebie budynków przy ul. Św. Sebastiana 9. W przypadku pracy biurowej na wolnym stanowisku pracy w Wydziale Spraw Obywatelskich pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Do jednego z budynków można wejść przez bramę tzw. holem przejazdowym od strony ulicy. Wejście do budynku po kilku stopniach. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada windy oraz platformy dla osób niepełnosprawnych, a także podjazdu przed budynkiem. Przed drugim budynkiem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych wraz z poręczami. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W obu budynkach drzwi wejściowe pojedyncze drewniane są otwierane jednym skrzydłem. Na piętrach występują bariery architektoniczne. Przy budynkach nie ma parkingu. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie ma możliwości dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Załatwia sprawy dotyczące nabycia obywatelstwa polskiego realizując wnioski cudzoziemców spełniających ustawowe przesłanki nabycia obywatelstwa polskiego
- Odpowiada za rejestrację wniosków i kolejnych etapów postępowania w sprawach nabycia obywatelstwa polskiego w systemie informatycznym „POBYT” zapewniając referencyjności rejestrów państwowych
- Prowadzi i aktualizuje rejestry osób, które utraciły obywatelstwo polskie, rejestry osób, które nabyły obywatelstwo oraz archiwalne rejestry w zakresie obywatelstwa
- Pełni dyżury przy przyjmowaniu wniosków z zakresu nabycia obywatelstwa polskiego i potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o obywatelstwie polskim, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, ustawy prawo o aktach stanu cywilnego oraz rozporządzeń wykonawczych, ustawy o zmianie imienia i nazwiska; ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy; ustawy o opłacie skarbowej; konwencji z zakresu obywatelstwa
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
- myślenie analityczne
- skuteczna komunikacja
- odporność na stres
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność pracy w zespole
- orientacja na klienta
- asertywność
- obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
- kultura osobista
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Najnowsze komentarze