Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 158419

Warunki pracy

Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych  spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w podmiotach prowadzących przedsiębiorstwa społeczne, praca pod presją czasu.


Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus) lub pojazdem służbowym.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni. Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne w I instancji w zakresie przyznawania/utraty statusu przedsiębiorstwa społecznego; realizuje czynności nadzorcze, w tym kontrolę w zakresie zgodności działania przedsiębiorstw społecznych z przepisami ustawy o ekonomii społecznej, w celu umożliwienia działalności przedsiębiorstw w ramach statusu i korzystania ze środków publicznych; wydaje zaświadczenia o spełnianiu przez przedsiębiorstwo społeczne warunków, o których mowa w ustawie Prawo zamówień publicznych; sporządza roczne sprawozdania zbiorcze z informacji zawartych w sprawozdaniach jednostkowych przedsiębiorstw społecznych; zamieszcza i aktualizuje wpisy dotyczące przedsiębiorstw społecznych w Rejestrze Jednostek Pomocy Społecznej; sporządza merytoryczne materiały w zakresie realizowanych zadań, w tym dokonuje analizy zmian w przepisach i procedurach. W ramach projektu realizuje również zadania, m.in. bierze udział w pracach Zespołu specjalistów, współpracuje przy opracowaniu dokumentów oraz wzoru ankiety dotyczącej zidentyfikowanych potrzeb szkoleniowych, współpracuje przy opracowaniu wzoru raportu dot. doskonalenia kompetencji
  • Współpracuje m.in. z MRPiPS (w tym z Liderem Projektu Profesjonalne wsparcie w zakresie wdrażania przepisów ustawy o ekonomii społecznej oraz Instytucją Pośredniczącą), Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Ośrodkami Wsparcia Ekonomii Społecznej, Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej, Państwową Inspekcją Pracy, zakładami ubezpieczeń społecznych, organami podatkowymi, urzędami pracy i innymi podmiotami oraz opracowuje projekty pism i innych materiałów w celu wymiany informacji w zakresie realizowanych zadań.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej – potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o ekonomii społecznej, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks spółek handlowych, Prawo Przedsiębiorców, o samorządzie województwa, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Powiązane

Podobne ogłoszenia:

dzisiajdodano

Inspektor

  • URZĄD MIASTA I GMINY W SKAWINIE
  • małopolskie / Skawina
WIĘCEJ
2025-11-20dodano

Inspektor

  • Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Krakowie
  • małopolskie / Kraków
WIĘCEJ